Saturday, April 9, 2011

Nasihat aku....

dialog :aku n kwnku
tempat: PJK
masa: 3.10ptg
tarikh: 9/4

k: dayah, kalau ko pilih lelaki yg mcm mn?berpelajaran?kerja tetap?hensem?klu setakat spm jer?
A: kalau aku senang jer, pilih yang selesa bersama
k: ek?aku ade 3 calon yg nk tunang ngan aku, tp xtau nk pilih yg mn
A: rmainya, bgs2...ikutla..keselesaan lbh penting dr kesempurnaan..x semestinya berpelajaran 2 ok,leh bg kebahagiaan...ko lbh selesa ngan yg mn sa2?
K: smua aku selesa..
A: ssh jgk ek nk bt kptsn, sng cta kwn dulu ngan smua..kta tgk sp yg leh sbr n sggp tgg....
K: btol gak 2
A: yola..mn tau mula2 jer nmpk ok..dh lm2 tunjuk prangai ckit2 hehehe...
k: btol2...ko dh ade bf ke?bl nk kawen?
A: xpikir g...aku pulak yg disoal blk huhuhu.....

Moral of this dialogue,
pertama, rs2 dh selesa ngan seseorg 2, teruskan jerla berkawan..mn tau dia jodoh ktakn..jgn memilih sgt..(pesanan ni utk diri aku jgk hehe coz rmai kwn2 ckp aku ni memilih sgt...memandai jer diorg ni...huh..),
kedua, time umor dh nk meningkat naik ni, kn sntiasa la sdiakan jwpn kepada pertanyaan bl nk tunang?bl nk kawen?hehehe...jwpn aku stakat ni...blaja pon lom abs g, harta pon x kumpul g n calon pon xde g..cmne nk kawen hahaha...

No comments:

Post a Comment